התהליך כולל 3 שלבי מיון:
1. יום ראיונות ראשוני. מתחיל במס' מילוי טפסים ואז 2 ראיונות:
* ראיון באנגלית - מבקשים לספר על עצמך באנגלית (די דומה לבגרות בעל פה באנגלית), בהמשך נותנים טקסט באנגלית קצר (רמה במקסימום מודיול B) ולאחר מכן עונים בעל פה על כמה שאלות פשוטות (אין צורך לזכור בעל פה את הטקסט - הוא נשאר מול המועמד). לסיום, מקבלים סיטואציה ויש לשאול עליה שאלות WH. למשל: לי יש דירה שאני משכיר בראשל"צ, אז ניתן לשאול: מה יש בדירה, כמה עולה, מי נמצא בדירה וכד'.
* ראיון שני - במידה ועוברים את האנגלית כל יתר ההליך בעברית. בראיון השני באותו יום, ראיון קבלה לעבודה רגיל, רק בעברית. בנוסף ישאלו מספר שאלות בידע כללי. בעיקר על הדברים האחרונים ששמעו בחדשות, אך גם ערי בירה וערים אחרים שאולי יש טיסות אליהם מנתב"ג וכד'.
ראה המשך בשאלות מקצועיות:
שאלות מתוך הראיון
2. אדם מילא - מגיעים ליום מבחנים ממוחשבים, מבחנים שבחלק מהסניפים (למשל תל אביב) יכלולו שאלות מתמטיות כמו בצו הראשון וסניפים שבהם לא יהיו. יהיו הרבה שאלות שבוחנות ראיה מרחבית, מספר שאלות באנגלית, ידע כללי, זריזות, ריכוז וכו'. מעט שונה מהצו הראשון. לקחת בחשבון שיכולה להיות גם דינמיקה קבוצתית, לא בכל הסניפים זה קורה.
ראה המשך התשובות:
תשובות
הוסף תשובה
|
לצפיה בתשובות
מאי 2020
3. במידה ועברת את הליך המיון במכון, מגיעים לראיון מסכם. הראיון לרוב מול 2 אנשים, ראש היחידה אליה אתה משויך ומישהו מהגיוס. שוב מספרים על עצמך ועונים על שאלות ידע כללי. מי שלא היה מספיק טוב ביום המיונים הראשון מקבל דף עם נושאים להתכונן אליהם בשלב השלישי. בעיקר ערי בירה, ארגוני טרור וכו'.
במידה ועוברים, מתחילים קורס, גם הוא ממיין ואנשים מודחים ממנו.
4. קורס בן חודש, כל יום מ-7 בבוקר עד 19 בערב. ב-7 בבוקר פותחים את הכיתה ויש שעה של לימוד עצמי למבחן (כל יום יש מבחן עם ציון עובר של 90). ב-8 מבחן ולאחר מכן לימודים עם חונכים ורכז/ת הקורס. הקורס כולל סיורים בשטח, עבודה מעשית גם בכיתה וגם בשטח. לרוב מי שלא עובר 3 מבחנים נבחנת השארותו בקורס. כל ערב הלימודים מסתיימים ב-17 ועד 19 נשארים ללימוד עצמי למבחן למחרת. יש הפסקות וארוחות בקורס.
ראיון אישי בעברית ובאנגלית, מבחן פסיכוטכני , יום מיון אדם מיל"א ,
בראיון נשאלים על ידע כללי בעיקר אודות המדינה ואירועים היסטוריים חשובים, התמקדו באסון התאומים
רשות שדות התעופה בישראל (להלן: "הרשות") הוקמה בשנת 1977 כתאגיד ציבורי מכוח חוק רשות שדות התעופה, התשל"ז - 1977 (להלן: "חוק הרשות"). החוק קובע את מבנה הרשות, תפקידיה, והסמכויות המוקנות לה כתאגיד ציבורי.
סעיף 3 לחוק מעניק לרשות את כשירותה המשפטית וקובע כי "הרשות היא תאגיד כשר לכל חובה, זכות ופעולה משפטית".